Połącz się z nami

Radzenie sobie z depresją i samotnością

samotność

Zdrowie i uroda

Radzenie sobie z depresją i samotnością

Bez względu na to, ile osób jest wokół ciebie i w twoim życiu, depresja może nadal przynosić samotność. Wypróbuj te wskazówki, aby ponownie się przyłączyły i uwolnij się od izolacji depresji.

Od czasu do czasu każdy czuje się samotny, ale dla niektórych samotność przychodzi o wiele za często. Poczucie osamotnienia może nękać wiele osób – w tym osoby starsze, izolowane i cierpiące na depresję – objawami takimi jak smutek, izolacja i odstawienie. Samotność może uderzyć w osobę samotną lub w dom wypełniony ludźmi. „Samotność jest subiektywna”, mówi doktor nauk ścisłych, pracownik naukowy na wydziale psychologii Uniwersytetu. „Nie można kłócić się z kimś, kto mówi, że jest samotny”.

Choć depresja nie zawsze prowadzi do samotności, samotność jest często zapowiedzią depresji rok, a nawet dwa lata później i z pewnością prowadzi do smutku. Uwolnienie się od uczuć takich jak izolacja przez depresję jest częścią procesu uzdrawiania.

Jak walczyć z depresją i samotnością?

Poczucie samotności nie musi być ciągłe, aby domagać się działania, ale trzeba będzie dać sobie impuls, aby wrócić do życia i ponownie zaangażować się wraz z innymi, aby zacząć czuć się lepiej. Te strategie walki z depresją i samotnością mogą być pomocne:

  • Sporządź plan. Istnieją dwa podstawowe rodzaje samotności. Ostra samotność wynika na przykład z utraty bliskiej osoby lub przeprowadzki w nowe miejsce. W takich sytuacjach, masz szansę, że wiesz że będziesz musiał przejść przez okres dostosowawczy, aby przeżyć to poczucie samotności. Innym rodzajem samotności jest przewlekły typ subiektywny, który uderza pomimo istniejących związków. Oba wymagają planu działania. Profesor twierdzi, że jedną ze strategii jest zwracanie uwagi na ludzi o podobnych zainteresowaniach. Wolontariat i poszukiwanie hobby to świetne sposoby na poznanie życzliwych dusz.
  • Zrób coś – cokolwiek. W leczeniu depresji istnieje teoria zwana aktywizacją behawioralną, która jest klinicznym sposobem mówienia: „Po prostu rób to”. Jeśli czujesz się samotny i chcesz to zmienić, każdy mały krok – nawet swobodna, przyjazna rozmowa z baristą w narożnej kawiarni – jest dobrym posunięciem.
  • Poznaj swoją wiarę. Istnieje tylko kilka strategii, które okazały się skutecznie chronić przed samotnością, i jest to jedna z nich. Ludzie, którzy mają osobisty związek z Bogiem lub wyższą moc, mają tendencję do osiągania dobrych wyników. Jest tu wiele czynników, między innymi to, że wspólnoty wyznaniowe dają wiele okazji do pozytywnych spotkań towarzyskich. Nie musisz mieć bliskiego przyjaciela w społeczności, aby uzyskać korzyści – samo poczucie przynależności do grupy jest wystarczające. Ponadto wiara może pomóc ci zaakceptować rzeczy w życiu, których nie jesteś w stanie kontrolować.
  • Więź z psem. Zwierzęta domowe, zwłaszcza psy, chronią się przed samotnością. Jest wiele powodów, dla których ta strategia działa: Psy wychodzą z domu, są naturalnymi stworzeniami towarzyskimi, a Ty będziesz miał żywą istotę, o którą musisz się troszczyć. Jeśli nie jesteś w stanie posiadać psa, znajdź sposób, aby pomóc w opiece nad psami innych ludzi lub jako wolontariusz, aby pomóc psom w schronisku, które wymagają troski. Inne zwierzęta domowe, takie jak koty i ryby, również mogą pomóc złagodzić samotność.
  • Mieć realistyczne standardy. Samotność to niedopasowanie między Twoim ideałem a tym, co masz. Częścią rozwiązania może być zaakceptowanie tego, że można się dobrze bawić i rozmawiać z różnymi ludźmi, i że jest to w porządku, jeśli nie staną się pewni siebie przez całe życie. Zastanów się również, czy masz jakieś nierealistyczne standardy, które sprawiają, że trudno jest nawiązać kontakt z innymi i przestać czuć się samotnym, jak na przykład zbyt szybkie oczekiwanie zbyt wiele od nowej przyjaźni lub zbyt duże poleganie na innej osobie.
  • Pomyśl o sobie. Depresja może sprawić, że poczujesz się bardzo skoncentrowany na sobie, co oznacza, że wszystko zależy od Ciebie. Ale przypomnij sobie, że jeśli poprosisz współpracownika, aby dołączył do ciebie na obiedzie, a osoba ta nie może tego zrobić, nie powinieneś automatycznie zakładać, że cię odrzucił. Osoba może mieć wcześniejszy obiad lub zbyt dużo pracy, aby opuścić swoje biurko.
  • Dotrzyj do samotnej osoby. Niezależnie od tego, czy teraz czujesz się samotny, czy po prostu wiesz, jakie są Twoje odczucia, możesz uzyskać emocjonalny zastrzyk energii od zaprzyjaźnienia się z kimś, kto jest samotny. Niektórzy ludzie mogą postrzegać samotność jako zaraźliwą, dlatego samotni ludzie często stają się jeszcze bardziej odizolowani. Wierzymy, że społeczność jest odpowiedzialna za dotarcie do cierpiących ludzi. W ten sposób możesz pomagać innym i sobie samym. Przykładem może być wolontariat na rzecz organizacji, która pomaga ludziom starszym lub odwiedzenie sąsiada, który stracił współmałżonka.
  • Zadzwoń, nie pisz. Portale społecznościowe są zabawą i mogą stanowić niezbędny rynek zbytu dla niektórych ludzi, ale badania wskazują, że przeciętnie ludzie najlepiej radzą sobie, jeśli więcej ich relacji ma miejsce twarzą w twarz lub przez telefon. Użyj postu jako pretekstu, aby zadzwonić i porozmawiać o nim, zamiast komentować go.
  • Poświęć czas na relacje. Każdy jest zajęty, ale relacje międzyludzkie nie będą czekać, aż skończysz studia doktoranckie, wychowasz dzieci, zahaczysz o kolejną dużą promocję lub przeprowadzisz się do idealnego miasta. Zbuduj je teraz.
  • Porozmawiaj z zaufanym przyjacielem lub krewnym. Uzyskaj opinie i pomysły, a także sympatyczne słowo od członka rodziny lub przyjaciela, z którym możesz podzielić się swoimi myślami i odczuciami. Osoba ta może mieć kilka pomysłów na grupy, do których chcesz dołączyć, aby spotkać pozytywne osoby.
  • Medytuj. Świadomość uczy nas, że jesteśmy czymś więcej niż tylko tym, kim myślimy, że jesteśmy”, mówi asystent profesora psychiatrii w Centrum Medycznym Uniwersytetu. Rozwijanie praktyki medytacyjnej może pomóc Ci zidentyfikować i wyzwolić niektóre myśli, które mogą sprawić, że poczujesz się samotny i osłabić Twoje wysiłki na rzecz poznania nowych ludzi.
  • Poznaj terapię. Jeśli po prostu nie możesz przeżyć głębokich uczuć samotności, izolacji i innych objawów depresji, być może będziesz chciał porozmawiać z pracownikiem służby zdrowia psychicznego w ramach leczenia depresji. Szukaj profesjonalisty o głębokim doświadczeniu kognitywnym, który pomógłby w depresji i samotności.
Zobacz również:  Twój organizm potrzebuje tłuszczu

Relacje społeczne mają fundamentalne znaczenie dla naszego rozwoju. Fakt, że samotność jest tak niewygodna, przypomina o tym, że należy zwracać uwagę na te relacje, które mogą wzmacniać Twoje szczęście i je pielęgnować.

Continue Reading
Możesz również lubić

Więcej w kategorii Zdrowie i uroda

O nas kilka słów więcej

Portal ETIO został stworzony z myślą o naszych czytelnikach.

Zamieszczamy najciekawsze informacje i artykuły na różne tematy. Zapraszamy do przeglądania naszych felietonów i czytania artykułów.

Kalendarz

Grudzień 2019
PWŚCPSN
« Wrz  
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Popularne

Do góry